LIVE UPDATES
Art&Argëtim

Jean-Luc Godard, gjiganti i valës së re franceze, vdes në moshën 91-vjeçare

Më i njohur për stilin e tij të xhirimit ikonoklastik, në dukje të improvizuar, si dhe radikalizmin e pandërprerë, Godard la gjurmën e tij me një seri filmash gjithnjë e më të politizuar në vitet 1960, përpara se të shijonte një ringjallje të pamundur të karrierës vitet e fundit, me filma të tillë si Film Socialisme dhe Goodbye tek Gjuha teksa eksperimentoi me teknologjinë dixhitale.

13 Shtator 2022, 12:44 Nga d.a.
Jean-Luc Godard, gjiganti i valës së re franceze, vdes në
Jean-Luc Godard

FRANCË- Jean-Luc Godard, regjisori francezo-zviceran, i cili ishte një figurë kyçe në Nouvelle Vague, lëvizjen e krijimit të filmave që revolucionarizoi kinemanë në fund të viteve 1950 dhe 60, ka vdekur në moshën 91-vjeçare, njoftoi gazeta franceze Libération.

Sipas Guardian, më i njohur për stilin e tij të xhirimit ikonoklastik, në dukje të improvizuar, si dhe radikalizmin e pandërprerë, Godard la gjurmën e tij me një seri filmash gjithnjë e më të politizuar në vitet 1960, përpara se të shijonte një ringjallje të pamundur të karrierës vitet e fundit, me filma të tillë si Film Socialisme dhe Goodbye tek Gjuha teksa eksperimentoi me teknologjinë dixhitale.

Presidenti francez Emmanuel Macron shkroi në Twitter: “Kemi humbur një thesar kombëtar, syrin e një gjeniu”. Ai tha se Godard ishte një "mjeshtër" i kinemasë, më ikonoklasti i Nouvelle Vague".

Regjisorët e filmave që bënë homazhe përfshinin regjisorin e Last Night in Soho, Edgar Wright, i cili e quajti atë "një nga kineastët më me ndikim, ikonoklastik nga të gjithë".

I lindur në Paris në vitin 1930, Godard u rrit dhe shkoi në shkollë në Nyon, në brigjet e liqenit të Gjenevës në Zvicër. Pasi u kthye në Paris, pasi mbaroi shkollën në vitin 1949, Godard gjeti një habitat natyror në "klubet e kinematografisë" intelektuale që lulëzuan në kryeqytetin francez pas luftës, dhe dëshmuan krisjen e Valës së Re Franceze. Pasi u takua me kritikët si André Bazin dhe regjisorët e ardhshëm François Truffaut, Claude Chabrol dhe Jacques Rivette, Godard filloi të shkruante për revistat e reja të filmit, duke përfshirë Cahiers du Cinema të Bazin-it që do të jetë së shpejti me ndikim. Godard bëri një notë të çuditshme që në fillim, duke mbrojtur filmat tradicionalë të Hollivudit dhe duke promovuar njerëz si Howard Hawks dhe Otto Preminger mbi figura më në modë. Godard gjithashtu kishte një nderim për Humphrey Bogart, diçka që do të dilte në filmin e tij të parë, "Breathless", të cilin e publikoi në vitin 1960.

Megjithatë, përpara kësaj, Godard e lehtësoi rrugën e tij drejt krijimit të filmave nëpërmjet një serie filmash të shkurtër, si Charlotte dhe Véronique, ose Të gjithë djemtë quhen Patrick në 1957, të cilët parafytyruan stilin e tij të lirë, në dukje të rrëshqitshëm të filmimit. Një ide e mëparshme e Truffaut, për një kriminel të vogël dhe të dashurën e tij, ishte braktisur, por Godard mendoi se mund ta kthente atë në një funksion dhe kërkoi leje për ta përdorur. Truffaut, ndërkohë, kishte shënuar një sukses të madh me filmin e tij, The 400 Blows, dhe fuqia e tij e ndihmoi Godard-in të niste projektin e tij. E xhiruar në rrugët e Parisit në vitin 1959, me përdorim të papërfillshëm të ndriçimit artificial dhe një skenar të shkruar çdo ditë, "Breathless" u shndërrua në një fenomen kulturor të mirëfilltë në daljen e tij, duke bërë një yll të Jean-Paul Belmondo dhe fitoi Godardin për regjisorin më të mirë në festivalin e filmit në Berlin.

Godard vazhdoi të bënte një varg filmash të rëndësishëm në vitet 1960 me një ritëm të furishëm. Filmi i tij i radhës, Le Petit Soldat, sugjeroi që qeveria franceze të falte torturat dhe u ndalua deri në vitin 1963, por ishte gjithashtu filmi në të cilin Godard takoi gruan e tij të ardhshme, Anna Karina, si dhe shpiku aforizmin e tij më të famshëm, "Kinema. është e vërteta me 24 korniza në sekondë.” Pikat e tjera kryesore përfshinin A Woman Is a Woman, një homazh vetë-referues ndaj muzikalit të Hollivudit, i cili përsëri luajti Karina, së bashku me Belmondo dhe fitoi më shumë çmime Berlini; filmi ekstravagant, epik për bërjen e filmave, Përbuzja, me Michel Piccoli, Brigitte Bardot, Jack Palance dhe Fritz Lang; dhe Alphaville, një hibrid i çuditshëm i filmit noir dhe fantashkencës.

Në vitin 1965, martesa e Godardit me Karinën kishte përfunduar me divorc; Karakteristika e tyre e fundit së bashku ishte Made in USA, një homazh për trillimet e pulpës amerikane që hasi në probleme me të drejtat e autorit në SHBA. Në këtë kohë, Godard u identifikua plotësisht me politikën revolucionare të epokës dhe filmimi i tij pasqyronte këtë: ai krijoi një kolektiv filmash të quajtur pas Dziga Vertov, regjisorit sovjetik të "Njeriu me një kamerë filmi", ndihmoi në mbylljen. në festivalin e filmit në Kanë në 1968 në simpati me trazirat e studentëve në Paris dhe bashkëpunoi me studentin e ri marksist Jean-Pierre Gorin në Tout Va Bien, një studim i një greve në një fabrikë sallamesh me Jane Fonda.

Godard takoi gjithashtu, në vitin 1970, regjisoren Anne-Marie Miéville, e cila do të bëhej një bashkëpunëtore e rregullt, dhe më vonë partnere pas prishjes së martesës së tij të dytë, me Anne Wiazemsky, e cila kishte luajtur në studimin e Godardit të vitit 1967 për radikalët studentorë, La Chinoise.

Me kalimin e viteve 70, qëndrimet e ashpra politike dhe intelektuale të Godardit filluan të humbnin paketën e tyre dhe puna e tij u zvogëlua në ndikimin e tyre në vitet 1980, megjithëse, me siguri, filmi i tij i vitit 1987 i Mbretit Lir, i rikonfiguruar si një farsë post-apokaliptike që shfaq një gangster të quajtur Learo, u financua nga specialistët e aksionit Cannon Films.

Filmi i tij i vitit 2001 In Praise of Love shënoi një rikthim, duke u përzgjedhur për festivalin e filmit në Kanë, ndërsa publikimi i Filmit Socialisme në 2010 i parapriu çmimit në 2010 të një Oscar nderi (citimi thoshte: "Për pasionin. Për konfrontimin. Për një lloj i ri kinemaje”). Në mënyrë tipike, Godard nuk arriti ta mbledhë atë personalisht. Filmi i tij i vitit 2014 Goodbye to Language e pa atë të marrë një çmim të madh për realizimin e filmave, çmimin e jurisë në Kanë, dhe Image Book, i cili u zgjodh për festivalin e filmit në Kanë 2018, iu dha një "Palmë e Artë speciale".

jean-luc godard emmanuel macron edgar wright

Sondazh

Poll

"Injoranca nuk është argument" Nuk i pëlqeu pyetja, Rama prek në faqe gazetaren Ambrozia Meta

"Injoranca nuk është argument" Nuk i pëlqeu pyetja, Rama prek në faqe gazetaren Ambrozia Meta

Del VIDEOJA, Elia godet Princ Lekën: Familja ime të ka mbajtur me bukë

VIDEO/ Noka i jep Spiropalit pankartën, Ministrja ofrohet ta mbaj para fytyrës

Publikohen pamjet nga brenda bazës ajrore të Kuçovës, Komandanti: E gatshme për stërvitjen e trupave

Tempulli 2/ Me kanabis gati për shitje dhe shuma parash, arrestohen 4 të rinj në Tiranë

Dalin pamjet nga kasollja ku u vra 50-vjeçari në Durrës

Kontrabandonin ilaçe dhe telefona, arrestohen dy persona në Tiranë, sekuestrohen 47 iPhone

I vunë flakën eskavatorit me vlerë 150 mijë euro, arrestohen 2 autorët e ngjarjes

Reshjet e shiut dhe borës në vend, policia: Moderoni shpejtësinë e mos kryeni parakalime të gabuara

Kampioni Alvin Karaqi mes lotësh: Për besë u ndjeva si Gjergj Kastrioti kur mora flamurin

'Dokumentar horror'/ Berisha publikon pamjet: Do ju paraqes terrorin që Bajrajt ushtruan më 14 maj

Krimi në Bulqizë/ Fqinji: Po hante bukë në banesë kur erdhën dy makina!

Dosja "Gjici"/ Zv.kryetari i bashkisë së Kukësit shkon në SPAK

Newsroom 11 |XAMA: LAJMI I FUNDIT FAKE QË PASHË, ISHTE PËR MUA

Newsroom 11 |XAMA: KËSHILLË QYTETARËVE- MOS LEXONI VETËM NJË BURIM

Newsroom 11 | XAMA: GAZETARËT NUK SHKRUAJNË ME EMËR, KJO S'ËSHTË ETIKE

Xama në Newsroom: Lajmet e rreme përhapin panik! Më akuzuan se kisha marrë para për një shkrim

Muka në Newsroom: Në Shqipëri ka portale gjobaxhie, u bëjnë shantazh njerëzve

Xama në Newsroom: Fake News shpërndahet më shumë në Facebook e Tik Tok! Gazetarët të shkruajnë emrin

Newsroom 11 |Kush prodhon lajme të rreme në Shqipëri

Newsroom 10 |SENJA: NE S'REAGOJMË NDAJ GJUHËS SË URREJTJES

Newsroom 10 |HAZIZAJ: 'ÇOHU ENVER', PJESË E GJUHËS SË URREJTJES

Newsroom 10 | HAZIZAJ KEMI MARRËVESHJE PËR TË MBROJTUR 'VIKTIMAT'

Newsroom 10 |HAZIZAJ: GJUHA E URREJTJES KA SHKAKTUAR DHE KRIME

Newsroom 10 |GAZETARI: GJUHA E URREJTJES, PJESË E SHOQËRISË

Newsroom 10 |HAZIZAJ: GJUHA E URREJTJES, E FRIKSHME NË SHQIPËRI

Vidhnin në banesa duke përdorur çelësa të klonuar, vihet në pranga 1 person,nje tjeter në kërkim

Newsroom 10 |GJUHA E URREJTJES PËRDORET NGA POLITIKA, AMA TË KONTROLLOJË GJUHËN E URREJTJES

Newsroom 10 | HAZIZAJ: STEREOTIPET NXISIN GJUHËN E URREJTJES

Newsroom 10 | HAZIZAJ: GJUHA E URREJTJES LUFTOHET ME EDUKIM

Newsroom 10 | Gjuha e urrejtjes në media, si dhe kush e shpërndan?

Ndryshimet në PS/ Gjiknuri: S'është fundi, por fillimi i diçkaje të re.

Inceneratorët/ S’kam dhënë asnjë kontratë pa garë, ato janë publike!

Ndihet 'i shitur' nga Rama? Gjiknuri: Nuk ndjej braktisje, kam komunikim me të prej 20 vitesh

Klosi: Kemi primare reformimin e partisë, PS synon mandatin e katërt

U shkarkua si Sekretar i Përgjithshëm, Gjiknuri: PS edhe kur fiton, refekton!

Digjet shtëpia në Shkodër, në banesë ndodhej një i moshuar, përfundon në spital

Vazhdon përplasja në PD! Basha kërkon mbledhjen e Komisionit të Etikës për të, Bardhi: Shenjë humbje

Vrasja e Jetmirës/ Autori u dënua me 28 vite burg, nëna e viktimës: Duhet dënim përjetë!

Newsroom 9 | Kallanxhi: Threads? S`besoj se do zgjasë shumë

Newsroom 9 | Eksperti i IT: Mos merrni për bazë asgjë thuhet në rrjet

Newsroom 9 | Gazetarja: po ndodhin vrasje nga tik tok

Newsroom 9 | Eksperti i IT: Fake News dallohet vetëm po të jemi kritikë

Newsroom 9 | Kallanxhi: Shqiptarët besojnë gjithçka shohin në rrjet

Newsroom 9 | Eksperti i IT, Tomi Kallanxhi: Tik Tok ka "fake news" sepse s'ka censurë

Newsroom 9 | Gazetarja: Shqipëria do kohë të përshtatet me Tik Tok

Newsroom 9| Eksperti i IT: Çdo rrjet është i përkohshëm, duhet të kujdesemi për vlerat

A mund të mbyllet TikTok për Shqipërinë? Flet për Newsroom eksperi i IT

Fëmija mbyllet brenda në shtëpi, nëna e alarmuar njofton zjarrfikësit, NDËRHYRJA nga ballkoni

Newsroom/ Karabolli: Shqipëria do kohë të përshtatet me TikTok, e provuan edhe gazetarët, s’ia dolën